هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان
سرخط خبرها

وزارت خارجه آمریکا: عناصر القاعده و داعش هنوز در افغانستان فعال هستند

  • کد خبر: ۱۹۷۸۵۳
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
  • ۱
وزارت خارجه آمریکا: عناصر القاعده و داعش هنوز در افغانستان فعال هستند
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که عناصر القاعده و داعش و همچنان گروه‌های هراس‌افگن منطقه‌ای هنوز هم در افغانستان فعال هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه تروریزم که روز جمعه ۱۰ آذر منتشر شده در مورد تروریسم جهانی نوشته است که حمله‌های شاخه خراسان داعش در برابر غیرنظامیان در افغانستان همچنان ادامه دارد.

بربنیاد این گزارش، گروه‌های وابسته به القاعده همانند گروه القاعده در شبه قاره هند نیز وجود دارد، اما توانایی انجام حمله از افغانستان به غرب را ندارند.

در این گزارش آمده است که شاخه خراسان داعش در سال ۲۰۲۲ حمله‌هایی را در پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان راه‌اندازی کرده و قصد حمله به غرب را نیز داشته است.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است: در حالی که طالبان متعهد به جلوگیری از استفاده گروه‌های تروریستی از افغانستان برای انجام حملات علیه ایالات متحده و متحدانش بودند، اما توانایی آن‌ها (طالبان) در جلوگیری از فعالیت عناصر القاعده، تحریک طالبان پاکستان و داعش به وضاحت دیده نشده است.

در گزارش سالانه تروریزم آمریکا آمده است: طالبان پیش از مرگ ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل در حمله هوایی ایالات متحده در ۳۰ جولای ۲۰۲۲ میزبان (او بودند) و (به او) پناه داده بودند.

این درحالی است که طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

گفتنی است که در دو سال اخیر گزارش‌های متعددی از حضور گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در افغانستان منتشر شده است.

پیش از این سازمان ملل متحد در گزارشی که ماه جون سال جاری میلادی آن را منتشر کرد، افغانستان را به عنوان بهشتی برای القاعده و «منبع اصلی تهدید تروریستی برای آسیای مرکزی و جنوب آسیا» یاد کرده است.

در این گزارش آمده بود: روابط میان القاعده و طالبان نزدیک باقی‌ مانده است.

سازمان ملل متحد در این گزارش همچنان گفته بود که القاعده و داعش در استان‌های مختلف افغانستان کمپ‌های آموزشی نیز ایجاد کرده‌اند.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
0
عناصر القاعده و داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش هنوز در افغانستان فعال هستند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->